fredag 12 augusti 2016

Nya klassen!

Hej alla nya elever!
Välkomna till klassens blogg! Här kan du repetera lektionerna och få information om skolan.


Vad heter du?                     - Jag heter ___________.
Varifrån kommer du?         - Jag kommer från ___________.
Var bor du?                        - Jag bor i _____________.
Vad talar du för språk?      - Jag talar svenska och lite engelska.

Är du gift?                         - Ja, jag är gift.
                                           - Nej jag är inte gift.

Vad heter din fru / din man?    - Min fru / Min man heter ___________.

Har du barn?                      - Ja, jag har barn.
                                           - Nej, jag har inte barn.

Hur många barn har du?    - Jag har inga barn.
                                          - Jag har _____ barn, ___pojkar och ____ flickor.

Här kan du repetera på Internet:
Hej svenska
Filmer presentationer
Framåt 1
Framåt 1
Repetera

Här kan du träna lite extra:
Hälsningfraser (Hej, tja, hejdå...)







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar