fredag 27 oktober 2017

Reportage om nätmobbning

Fredagen den 10 november (2017-11-10) ska ni lämna in ett reportage om nätmobbning i fronter. 

Läs texten om Oliver, Samir och nätmobbning. Klicka här så hittar du texten. Den finns på fronter också.

Du ska skriva ett reportage om nätmobbning. DU är Oliver. Det Oliver gör skriver du: Jag.

Skriva reportage:
- JAG-perspektiv: Vad jag gör, vad jag tänker och mina sinnesintryck (syn, hörsel, känsel, lukt och     smak)
- miljöbeskrivning - hur ser platsen ni träffas på ut?
- personbeskrivning - hur ser Samir ut?
- citat
-nutid - när du träffar Samir skriver du som nutid.
- fakta - du kan ta fakta från det pappret vi skrev tillsammans i klassrummet. Klicka här för att hitta texten.

     

Komihåg!

1: Rubrik
2: Ingress
3: Brödtext
4: Mellanrubrik
5: Avslutning - gärna en glad avslutning, t ex att Samir har bytt skola och har många vänner nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar